Εμμεση
προειδοποίηση στην Τουρκία να μην προχωρήσει χωρίς την έγκριση της
Ελλάδας στις έρευνες στο Αιγαίο για το τουρκικό μαχητικό F-16D που
κατέπεσε από "βλάβη" κατά την διάρκεια αερομαχίας τουρκικού με ελληνικό
Mirage-2000EGM στις 8 Οκτωβρίου του 1996 στα δυτικά της Χίου, προχώρησε ο
υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος με τον γνωστό διπλωματικό
του τρόπο.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Τούρκο ομόλογό του, Ισμέτ Γιλμάζ, του υπενθύμισε ότι οι έρευνες που διεξάγουν είναι εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας που σημαίνει ότι ελληνικό σκάφος θα είναι παρών στο σημείο και εντός του ελληνικού FΙR και οποιαδήποτε κίνηση αεροσκάφους ή ελικοπτέρου για βοήθεια των ερευνών του πλοίου, απαιτεί την κατάθεση σχεδίου πτήσης από τουρκικής πλευράς σε διαφορετική περίπτωση τα αεροσκάφη θα αναχαιτίζονται.
Πρακτικά του είπε "Προσέξτε τις κινήσεις σας για να μην έχουμε πάλια "ατυχήματα" όπως αυτο που συνέβη στο μαχητικό που ψάχνετε τώρα στο βυθό του Αιγαίο"
Μάλιστα του εξέφρασε την πρόθεση της Ελλάδας να συμβάλει, εφόσον της ζητηθεί, στην επιχείρηση εντοπισμού και ανέλκυσης του τουρκικού αεροσκάφους F-16.
Παράλληλα, ευχήθηκε στον ομόλογό του επιτυχή έκβαση των ερευνών.
Το τουρκικό μαχητικό συνετρίβη στην θάλασσα στις 8 Οκτωβρίου του 1996. Η Άγκυρα έχει αποδεχτεί την εκδοχή ότι το τουρκικό αεροσκάφος υπέστη βλάβη, με αποτέλεσμα να συντριβεί στη θάλασσα. Σώθηκε μόνο ο ένας χειριστής. Ο δεύτερος, ο Ναΐλ Ερντογάν -απλή συνωνυμία με τον Τούρκο πρωθυπουργό- δεν βρέθηκε ποτέ.
Πρόσφατα, ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, υποσχέθηκε στην κόρη του νεκρού πιλότου ότι θα ξεκινούσαν οι ενέργειες, προκειμένου τόσο το αεροσκάφος να ανελκυστεί όσο και η σορός του Ναΐλ Ερντογάν να ανασυρθεί από το βυθό του Αιγαίου.
Μόλις στις 7 Απριλίου του 2014, οι Τούρκοι εξέδωσαν ΝΟΤΑΜ μέσω NAVTEX, ενημερώνοντας ότι προτίθενται να ξεκινήσουν έρευνα για τον εντοπισμό και την ανέλκυση του F-16 που κατέπεσε στη θάλασσα.
Η περιοχή ερευνών είναι σε διεθνή ύδατα νοτίως της Χίου, σε μια περιοχή που σχεδόν εφάπτεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, αλλά βέβαια εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και εντός του ελληνικού FΙR.
Οι έρευνες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 13 Απριλίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 21 τρέχοντος. Από τουρκικής πλευράς συμμετέχουν δύο ναρκοθηρευτικά, τα οποία επιχειρούν να εντοπίσουν το τουρκικό μαχητικό και βέβαια παρακολουθούνται από σκάφη του ΠΝ.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Άμυνας της Τουρκίας Ismet Yilmaz αναφορικά με το θέμα της τουρκικών ερευνών για τουρκικό αεροσκάφος.
Σήμερα στο Αιγαίο υπάρχει η "συνήθης" τουρκική δραστηριότητα με 4 μαχητικά να παραβιάζουν τον ΕΕΧ, αλλά χωρίς εμπλοκές και 1 ναυτικής συνεργασίας CN-235 να κάνει το ίδιο στο νότιο Αιγαίο. Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρξε αναχαίτιση από μαχητικά της ΠΑ.
Οταν συνέβη το ατύχημα στις 8η Οκτωβρίου 1996, ήταν μια ηλιόλουστη μέρα στο Αιγαίο, όταν ένα σχηματισμός τουρκικών μαχητικών F-16C/D από την 192 Filo του Μπαλίκεσιρ σηκώθηκε και πήρε την συνήθη κατεύθυνση προς τα δυτικά.
Στα readiness της Τανάγρας ήχησε ο συναγερμός και ελάχιστα λεπτά αργότερα δύο Mirage 2000EGM βρέθηκαν στον αέρα. Οι ημέρες ήταν "ύποπτες" καθώς η ελληνική κυβέρνηση μόλις είχε αναλάβει την εξουσία (κάτι ανάλογο με ότι είχε γίνει στα Ίμια μόλις 9 μήνες πριν) μετά την νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του Σεπτεμβρίου και τα νεύρα στις Μοίρες ήταν τεντωμένα. Ειδικά στις Μοίρες των Mirage που θρηνούσαν ήδη από το 1992 τον Ν.Σιαλμά.
Στο χειριστήριο του ενός Mirage 2000ΕGM βρισκόταν ο - τότε - υποσμηναγός Α.Γρίβας νούμερο "2" στο ζευγάρι του. Η συνάντηση των Mirage 2000 με τα τουρκικά F-16 έγινε δυτικά της Χίου μεταξύ των 6 και 10 ν.μ. Αμέσως ζητήθηκε από τα τουρκικά μαχητικά να αποχωρήσουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στον διεθνή εναέριο χώρο, αλλά εκείνα επέμειναν και ξεκίνησε η εμπλοκή δυτικά της Χίου.
Στα χειριστήρια του διθέσιου F-16D βρισκόταν ο Οσμάν Τσιλεκλί επίσης υποσμηναγός με εκπαιδευτή τον σμηναγό Ναίλ Ερντογάν. Η εμπλοκή ήταν σκληρή και οι Τούρκοι επιχείρησαν να τραβήξουν σε χαμηλό ύψος τα ελληνικά Mirage 2000, όπου τα F-16 υπερτερούn σε απόδοση.
Ο υποσμηναγός Α.Γρίβας απασφάλισε, όπως συνηθιζόταν σε όλη την δεκαετία του '90, όταν φαινόταν ότι οι Τούρκοι εισβολείς θα επέμεναν να πάρουν την "ουρά" των ελληνικών μαχητικών.
Και τότε έγινε: Σε μία παρατεταμένη στροφή κι ενώ το ελληνικό μαχητικό είχε πάρει την ουρά του τουρκικού F-16, και τότε έπεσε το τουρκικό μαχητικό.
Βολή από βλήμα μικρής ακτίνας δράσης R-550 Magic II, από το ελληνικό μαχητικό; Κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα. Τον περασμένο Σεπτέμβιο οι Τούρκοι μίλησαν για πρώτη φορά για κατάρριψη ενώ μέχρι τώρα ανέφεραν ατύχημα.
Ο Οσμάν Τσιλεκλί, κατάφερε να εκτιναχθεί όταν το αεροσκάφος του δέχθηκε την γιγάντια "κλωτσιά" και άρχισε να πέφτει σε περιδίνηση. Ο σμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν τα κατάφερε και πλήρωσε τις φιλοδοξίες της Άγκυρας στο Αιγαίο.
Η περισυλλογή του Οσμάν Τσιλεκλί έγινε από ελληνικό ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης και εν συνεχεία νοσηλεύθηκε σε νοσοκομείο της Χίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Τούρκο ομόλογό του, Ισμέτ Γιλμάζ, του υπενθύμισε ότι οι έρευνες που διεξάγουν είναι εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας που σημαίνει ότι ελληνικό σκάφος θα είναι παρών στο σημείο και εντός του ελληνικού FΙR και οποιαδήποτε κίνηση αεροσκάφους ή ελικοπτέρου για βοήθεια των ερευνών του πλοίου, απαιτεί την κατάθεση σχεδίου πτήσης από τουρκικής πλευράς σε διαφορετική περίπτωση τα αεροσκάφη θα αναχαιτίζονται.
Πρακτικά του είπε "Προσέξτε τις κινήσεις σας για να μην έχουμε πάλια "ατυχήματα" όπως αυτο που συνέβη στο μαχητικό που ψάχνετε τώρα στο βυθό του Αιγαίο"
Μάλιστα του εξέφρασε την πρόθεση της Ελλάδας να συμβάλει, εφόσον της ζητηθεί, στην επιχείρηση εντοπισμού και ανέλκυσης του τουρκικού αεροσκάφους F-16.
Παράλληλα, ευχήθηκε στον ομόλογό του επιτυχή έκβαση των ερευνών.
Το τουρκικό μαχητικό συνετρίβη στην θάλασσα στις 8 Οκτωβρίου του 1996. Η Άγκυρα έχει αποδεχτεί την εκδοχή ότι το τουρκικό αεροσκάφος υπέστη βλάβη, με αποτέλεσμα να συντριβεί στη θάλασσα. Σώθηκε μόνο ο ένας χειριστής. Ο δεύτερος, ο Ναΐλ Ερντογάν -απλή συνωνυμία με τον Τούρκο πρωθυπουργό- δεν βρέθηκε ποτέ.
Πρόσφατα, ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, υποσχέθηκε στην κόρη του νεκρού πιλότου ότι θα ξεκινούσαν οι ενέργειες, προκειμένου τόσο το αεροσκάφος να ανελκυστεί όσο και η σορός του Ναΐλ Ερντογάν να ανασυρθεί από το βυθό του Αιγαίου.
Μόλις στις 7 Απριλίου του 2014, οι Τούρκοι εξέδωσαν ΝΟΤΑΜ μέσω NAVTEX, ενημερώνοντας ότι προτίθενται να ξεκινήσουν έρευνα για τον εντοπισμό και την ανέλκυση του F-16 που κατέπεσε στη θάλασσα.
Η περιοχή ερευνών είναι σε διεθνή ύδατα νοτίως της Χίου, σε μια περιοχή που σχεδόν εφάπτεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, αλλά βέβαια εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και εντός του ελληνικού FΙR.
Οι έρευνες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 13 Απριλίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 21 τρέχοντος. Από τουρκικής πλευράς συμμετέχουν δύο ναρκοθηρευτικά, τα οποία επιχειρούν να εντοπίσουν το τουρκικό μαχητικό και βέβαια παρακολουθούνται από σκάφη του ΠΝ.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Άμυνας της Τουρκίας Ismet Yilmaz αναφορικά με το θέμα της τουρκικών ερευνών για τουρκικό αεροσκάφος.
Σήμερα στο Αιγαίο υπάρχει η "συνήθης" τουρκική δραστηριότητα με 4 μαχητικά να παραβιάζουν τον ΕΕΧ, αλλά χωρίς εμπλοκές και 1 ναυτικής συνεργασίας CN-235 να κάνει το ίδιο στο νότιο Αιγαίο. Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρξε αναχαίτιση από μαχητικά της ΠΑ.
Οταν συνέβη το ατύχημα στις 8η Οκτωβρίου 1996, ήταν μια ηλιόλουστη μέρα στο Αιγαίο, όταν ένα σχηματισμός τουρκικών μαχητικών F-16C/D από την 192 Filo του Μπαλίκεσιρ σηκώθηκε και πήρε την συνήθη κατεύθυνση προς τα δυτικά.
Στα readiness της Τανάγρας ήχησε ο συναγερμός και ελάχιστα λεπτά αργότερα δύο Mirage 2000EGM βρέθηκαν στον αέρα. Οι ημέρες ήταν "ύποπτες" καθώς η ελληνική κυβέρνηση μόλις είχε αναλάβει την εξουσία (κάτι ανάλογο με ότι είχε γίνει στα Ίμια μόλις 9 μήνες πριν) μετά την νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του Σεπτεμβρίου και τα νεύρα στις Μοίρες ήταν τεντωμένα. Ειδικά στις Μοίρες των Mirage που θρηνούσαν ήδη από το 1992 τον Ν.Σιαλμά.
Στο χειριστήριο του ενός Mirage 2000ΕGM βρισκόταν ο - τότε - υποσμηναγός Α.Γρίβας νούμερο "2" στο ζευγάρι του. Η συνάντηση των Mirage 2000 με τα τουρκικά F-16 έγινε δυτικά της Χίου μεταξύ των 6 και 10 ν.μ. Αμέσως ζητήθηκε από τα τουρκικά μαχητικά να αποχωρήσουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στον διεθνή εναέριο χώρο, αλλά εκείνα επέμειναν και ξεκίνησε η εμπλοκή δυτικά της Χίου.
Στα χειριστήρια του διθέσιου F-16D βρισκόταν ο Οσμάν Τσιλεκλί επίσης υποσμηναγός με εκπαιδευτή τον σμηναγό Ναίλ Ερντογάν. Η εμπλοκή ήταν σκληρή και οι Τούρκοι επιχείρησαν να τραβήξουν σε χαμηλό ύψος τα ελληνικά Mirage 2000, όπου τα F-16 υπερτερούn σε απόδοση.
Ο υποσμηναγός Α.Γρίβας απασφάλισε, όπως συνηθιζόταν σε όλη την δεκαετία του '90, όταν φαινόταν ότι οι Τούρκοι εισβολείς θα επέμεναν να πάρουν την "ουρά" των ελληνικών μαχητικών.
Και τότε έγινε: Σε μία παρατεταμένη στροφή κι ενώ το ελληνικό μαχητικό είχε πάρει την ουρά του τουρκικού F-16, και τότε έπεσε το τουρκικό μαχητικό.
Βολή από βλήμα μικρής ακτίνας δράσης R-550 Magic II, από το ελληνικό μαχητικό; Κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα. Τον περασμένο Σεπτέμβιο οι Τούρκοι μίλησαν για πρώτη φορά για κατάρριψη ενώ μέχρι τώρα ανέφεραν ατύχημα.
Ο Οσμάν Τσιλεκλί, κατάφερε να εκτιναχθεί όταν το αεροσκάφος του δέχθηκε την γιγάντια "κλωτσιά" και άρχισε να πέφτει σε περιδίνηση. Ο σμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν τα κατάφερε και πλήρωσε τις φιλοδοξίες της Άγκυρας στο Αιγαίο.
Η περισυλλογή του Οσμάν Τσιλεκλί έγινε από ελληνικό ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης και εν συνεχεία νοσηλεύθηκε σε νοσοκομείο της Χίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Tο defencenet.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το
θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να
εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι
υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην
δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε
περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το
defencenet.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου