Ο λόγος για τον οποίο δε δέχτηκαν την ελληνική βοήθεια Επιβεβαιώνεται τελικά το ενδεχόμενο να μην ήταν τυχαίο το χθεσινό περιστατικό με την βύθιση του τουρκικού φορτηγού πλοίου DOGU HASLAMAN και ότι όπως φαίνεται οι Τούρκοι επιχείρησαν και τελικά εφάρμοσαν ένα σχέδιο ανάλογο με αυτό που είχαν εφαρμόσει στα Ίμια. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τουρκικό πλοίο PIRIREIS που έτυχε να βρίσκεται πλησίον του τουρκικού φορτηγού πλοίου DOGU HASLAMAN το οποίο εξέπεμψε το σήμα κινδύνου στις 10.55 χτές το πρωί δεν ήταν το μόνο στην περιοχή. Στην πραγματικότητα το τουρκικό πλοίο ήταν περικυκλωμένο από αριθμό τουρκικών εμπορικών πλοίων, όπως έδειξε και ο παρακάτω χάρτης. Κατά διαβολική σύμπτωση στην ίδια ευρύτερη περιοχή βρισκόντουσαν τουλάχιστον έξι τουρκικά πλοία εκτός του PIRIREIS εκ των οποίων τα πέντε σε πολύ μικρή απόσταση από το πλοίο που κινδύνευε. Τόσο στα βόρεια όσο και στα νότια του στενού της Σάμου με την Ικαρία, έξι τουρκικά εμπορικά πλοία έτυχε να πλέουν σε απόσταση σχετικά μικρή το ένα από το άλλο. Πιο συγκεκριμένα τα πλοία αυτά ήταν το ATA FEYZ, το ALFA AKDENIZ, το ASPENDOS M, το ΑΤLAS B, το YUKSEL IMAMOGLU βόρεια της Σάμου και το ULUC KA νότια της Σάμου. Με λίγα λόγια ακόμα και αν οι ελληνικές αρμόδιες αρχές κατάφερναν να βρεθούν στο σημείο του ατυχήματος μέσα σε λίγα λεπτά, οι Τούρκοι θα μπορούσαν να αρνηθούν την ελληνική προσφορά βοήθειας όπως και το έπραξαν, γιατί πολύ απλά στην ευρύτερη περιοχή υπήρχαν τουλάχιστον επτά πλοία με τουρκική σημαία ή τουρκικών συμφερόντων τα οποία μπορούσαν να προστρέξουν σε βοήθεια του DOGU HASLAMAN. Άραγε πόσο τυχαίο ήταν αυτό ; Τα πλοία αυτά όπως και αποδείχτηκε λόγω της μικρής απόστασης μπορούσαν να ανταποκριθούν στο σήμα κινδύνου του DOGU HASLAMAN σαφέστατα πολύ πιο άμεσα από κάθε ελληνικό άλλο διασωστικό μέσο παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του ΛΣ και της ΠΑ η οποία κατάφερε να έχει στον αέρα ελικόπτερο Super Puma μέσα σε τρία λεπτά από την εκπομπή του σήματος κινδύνου. Με την πρακτική αυτή οι Τούρκοι κατάφεραν να τονίσουν για άλλη μία φορά και να καταγράψουν στα αρχεία του ΙΜΟ ότι τουρκικό πλοίο που κινδύνευε στο Αιγαίο, αρνήθηκε την προσφορά βοήθειας από την Ελλάδα και ότι προτίμησε την παροχή βοήθειας από την τουρκική Ακτοφυλακή, έστω και με έμμεσο τρόπο, δηλαδή μέσω της διάσωσης του πληρώματος από ένα τουρκικό πλοίο που τυχαία έπλεε στην περιοχή μαζί με έξι ακόμα. Από την άλλη πλευρά το χτεσινό συμβάν αποτελεί μία προσπάθεια της Τουρκίας να ελέγξει τα αντανακλαστικά και τις διαθεσιμότητες των μέσων του ελληνικού συστήματος Έρευνας και Διάσωσης στο Αιγαίο και πόσο αυτό έχει επηρεαστεί λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Δυστυχώς για αυτούς, κατάφεραν να εκτελέσουν το καθήκον τους στο ακέραιο και να αποδείξουν ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις και το ΛΣ ακόμα μπορούν να φέρουν σε πέρας τις αποστολές που τους ανατίθενται, αφού στο σημείο του ατυχήματος προσέτρεξαν από ελληνικής πλευράς δύο περιπολικά του ΛΣ, ένα ελικόπτερο Super Puma και μία φρεγάτα. Το χτεσινό περιστατικό έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι η γειτονική χώρα λειτουργεί όσον αφορά την προώθηση των εθνικών της συμφερόντων με τρόπους που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακόμα και ως ανορθόδοξοι όπως αποδείχτηκε και στην κρίση των Ιμίων, αφού ακόμα και σήμερα δεν ξέρουμε αν το περιστατικό της προσάραξης του τουρκικού πλοίου στα αβαθή των Ιμίων ήταν ατύχημα ή σκηνοθετημένο περιστατικό για να ακολουθήσει η γνωστή αμφισβήτηση των ελληνικών νήσων. Η Τουρκία έχει θέσει σειρά στόχων και θα τους υλοποιήσει ανεξαρτήτως συναισθηματικών ή άλλων προσωπικών σχέσεων που υπάρχουν μεταξύ των ελίτ των δύο χωρών. Όπως φαίνεται το παιχνίδι στο Αιγαίο θα κριθεί στον τομέα της Έρευνας και Διάσωσης και για αυτό το λόγο οι Τούρκοι εξοπλίζονται και αξιοποιούν ή σκηνοθετούν συνεχώς περιστατικά σαν και το χτεσινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου