Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011
Στάσεις εργασίας σήμερα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Προβλήματα στις μετακινήσεις του, αλλά σε μικρότερη κλίμακα σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, θα αντιμετωπίσει σήμερα το επιβατικό κοινό της Αττικής, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.
Συγκεκριμένα, τα λεωφορεία τις ΕΘΕΛ θα ακινητοποιηθούν από τις 11:00 έως τις 15:30, τα τρόλεϊ από τις 11:00 έως τις 15:00, ενώ οι εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο έχουν εξαγγείλει 4ωρη στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι.
Για την επόμενη εβδομάδα οι εργαζόμενοι θα καθορίσουν τη στάση τους στη διάρκεια των Γενικών Συνελεύσεων, που θα πραγματοποιηθούν, είτε το Σαββατοκύριακο, είτε τη Δευτέρα.
«Δεν πληρώνω» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στο μεταξύ και χθες «χτύπησε» το κίνημα «δεν πληρώνω», καθώς ομάδες ατόμων μπλόκαραν ακυρωτικά μηχανήματα σε λεωφορεία, τρόλεϊ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και Μετρό, αντιδρώντας με τον τρόπο αυτό στις πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Παράλληλα, μέλη του κινήματος μοίραζαν φυλλάδια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καλώντας τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο, «ώστε να αναγκαστεί η κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυξήσεις».
Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, από το βήμα της βουλής. Έκανε και πάλι λόγο για αντικοινωνική αντίληψη των «τζαμπατζήδων», σύμφωνα με την οποία «δεν πληρώνω εγώ, ώστε κάθε άλλος Έλληνας να πληρώσει για μένα». Η τακτική αυτή, πρόσθεσε, οδηγεί σε απώλεια εσόδων και σε μεγαλύτερα ελλείμματα, τα οποία θα αντιμετωπιστούν μέσω του προϋπολογισμού, δηλαδή με επιβάρυνση όλων των φορολογούμενων από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο ή την Ήπειρο. Σημείωσε ότι το φαινόμενο αυτό θα αντιμετωπιστεί δραστικά με την καλύτερη οργάνωση της δομής των επιθεωρητών, του σώματος ελεγκτών και της θέσπισης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για να μην χρειάζεται, λόγω αυτής της απώλειας, που στα λεωφορεία η εισιτηριοδιαφυγή φθάνει το 40%, να επιβαρύνεται ο φορολογούμενος πολίτης σε οποιαδήποτε γωνιά της Ελλάδος.
Ειδικά για τις αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων, ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι πριν από λίγα χρόνια έγινε αύξηση από 0,45 σε 1 ευρώ, περίπου 120%. Σήμερα οι αυξήσεις είναι 33% με 40%. Το κόμιστρο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι το φθηνότερο σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ελλάδας, όπου στις πρωτεύουσες των νομών, κατά μέσο όρο το κόμιστρο για τις αστικές συγκοινωνίες είναι στο 1,50 ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων σημείωσε ακόμη ότι από το 2004 έως το 2009, το ελληνικό Δημόσιο έχει δώσει αμέσως 727 εκατομμύρια ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και εμμέσως, καλύπτοντας δηλαδή βάρη από δάνεια των Οργανισμών, άλλο 1.600.000.000, συνολικά 2.300.000.000 ευρώ, ενώ το συνολικό χρέος αυτών των φορέων φτάνει τα 3,8 δισ. ευρώ και τα αναλαμβάνει τώρα απολύτως όλα ο κρατικός προϋπολογισμός.
Τέλος, ο κ. Ρέππας επανέλαβε ότι με το νομοσχέδιο θα περιοριστούν δραστικά τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες, τερματίζεται η αδιαφάνεια και η κακοδιαχείριση, δίνεται τέλος στη μάστιγα της εισιτηριοδιαφυγής, αξιολογείται η λειτουργία των συγκοινωνιακών φορέων, διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και διασφαλίζεται η εργασία στους απασχολούμενους στα ΜΜΜ.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου