Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΛΑΟΣ κ. Γ. ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΣΤΟΝ FLASH FM


«Φαινόταν, και σύμφωνα με παλαιότερη δήλωσή μου, ότι μέχρι τα Νικολοβάρβαρα δεν θα είναι πρωθυπουργός ο κ. Παπανδρέου. Ότι το πράγμα είχε τελειώσει και κάτι άλλο θα γεννιότανε. Και αυτό που γεννήθηκε είναι ότι πιο σοβαρό και πιο απαραίτητο για την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε». Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Γ. Καρατζαφέρης σε συνέντευξή του στον ΡΣ FLASH στον Ν. Ευαγγελάτο.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΓΕΝΑΡΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο κ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Φαινόταν, και σύμφωνα με παλαιότερη δήλωσή μου, ότι μέχρι τα Νικολοβάρβαρα δεν θα είναι πρωθυπουργός ο κ. Παπανδρέου. Ότι το πράγμα είχε τελειώσει και κάτι άλλο θα γεννιότανε. Και αυτό που γεννήθηκε είναι ότι πιο σοβαρό και πιο απαραίτητο για την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Ο κ. Παπαδήμος έχει αρκετά προσόντα. Μιλάει κατ’ αρχήν την ίδια γλώσσα με αυτούς που αποφασίζουν για λογαριασμό μας, γνωρίζει πολύ καλά τα οικονομικά, είναι άφθαρτος, μετρημένος και νομίζω πως αν κάποιος μπορεί να φέρει την “πτήση στην ευθεία”, είναι αυτός που μπορεί να το κάνει. Και αυτό θα ισχύσει μέχρι να αρχίσουμε σιγά-σιγά την ανέλιξη του τόπου, να φύγουμε από τον κατήφορο. Μετά μπορούν να αναλάβουν οι πολιτικοί. Αλλά το μέχρι, πότε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (εσωτερικούς και εξωτερικούς). Δεν νομίζω ότι φτάνει η 19η Φεβρουαρίου. Εγώ χαίρομαι που και τα 3 κόμματα το έχουν καταλάβει αυτό. Δεν χάλασε και ο κόσμος αν πάει μερικές εβδομάδες μετά, αν επιτευχθούν οι στόχοι. Αν τώρα δεν επιτευχθούν, δεν υπάρχει λόγος να “κρατάμε” αυτή τη κυβέρνηση.

ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ

Το συζήτησα και με τον πρωθυπουργό και όλοι γνωρίζουμε ότι επίκειται η απόφαση του Δικαστηρίου της Χάγης η οποία δεν θα ‘ναι καλή. Σας θυμίζω πέρυσι τον Φεβρουάριο μέσα στη Βουλή, “ούρλιαζα” προς τον κ. Παπανδρέου πως είναι λάθος που αφήνουμε το πράγμα να πάει εκεί. Έπρεπε να καταγγείλουμε και εμείς για να κερδίσουμε λίγο χρόνο. Δεν άκουσε ο κ. Παπανδρέου, πήγαμε στη Χάγη και βγαίνει μια απόφαση που σύμφωνα με τις πληροφορίες μου είναι 75% υπέρ των Σκοπίων. Τους δίνει την δυνατότητα να κάνουν χρήση -κάτω από το πλαίσιο του υποτιθεμένου βέτο που ασκήσαμε εμείς αλλά το πολυδιαφημίσαμε ως “βέτο” στο Βουκουρέστι- και αυτό βρίσκουν ως αφορμή για να φύγουν από την ενδιάμεση συμφωνία. Αυτοί τώρα μπορούν να πάνε στον ΟΗΕ και να πιέσουν -με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο- να πάρουν το όνομα. Όταν ακούω Αμερικανό αξιωματούχο να έρχεται στην Ελλάδα, έχω ένα φόβο. Τότε είχε έρθει ο Χόλμπρουκ και είπαμε “μας προέκυψε αυτό”. Τώρα έρχεται και μας φέρνει δώρα ο αντιπρόεδρος της Αμερικής. Που μας θυμήθηκε; Εγώ έχω μείνει πιστός στις αποφάσεις του Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών. Ας έρθει να το αλλάξει. Αλλά το θεωρώ όχι ιδιαίτερα γενναίο, για να μην πω υποχθόνιο, τόσες πολλές κυβερνήσεις από το ’90 να φορτώσουν το φορτίο αυτό σε ένα τεχνοκράτη που θα κάτσει 3 ή 4 μήνες. Το θεωρώ λίγο άτιμο και άδικο. Αυτό που είπα εγώ στη Βουλή -όταν το έθεσε ο Παπανδρέου άκομψα και ασόβαρα- είναι να πάει 2 μήνες πίσω, να έρθει μια πολιτική κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες. Και εφόσον ο Γκρουέφσκι είπε να πάει -το πρόθεμα- σε δημοψήφισμα, γιατί να μην το θέσουμε και εμείς σαν δημοψήφισμα; Εξάλλου με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο υποχρεούμαστε να ακολουθήσουμε την απόφαση του λαού. Θα είμαι ο πιο ισχυρός παράγοντας αυτής της κυβέρνησης, όμως δεν μπορώ να προσπεράσω θέματα που είναι καταστατικά για μας, είναι αποφάσεις συνεδρίων. Δεν δεχόμαστε σύνθετη ονομασία.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΤΑΞΙ

Όταν ήρθαν και με επισκέφθηκαν στο γραφείο μου πριν 2 -αν θυμάμαι καλά- Κυριακές η τρόικα και ετέθησαν κάποια θέματα, εγώ βγήκα και δημοσιοποίησα τα εξής: “Ότι στο θέμα της υπογραφής βρήκα ένα τοίχο. Στο θέμα των ταξί είδα ότι είναι διαχειρίσιμο”. Κατόπιν αυτού κάλεσα το σημερινό υπουργό τον κ. Βορίδη και του είπα ότι αυτά που πιστεύει το κόμμα, με το κατάλληλο τρόπο μπορεί να γίνουν βατά. Έτσι μελετάμε ένα σχέδιο που είναι πιο κοντά στον Ρέππα και πιο μακρυά από τον κ. Ραγκούση. Ο Ραγκούσης το έβαλε το θέμα στην τρόικα. Δεν το είχε η τρόικα εξαρχής μέσα.

ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜ/ΦΟΥ ΑΝ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟΝ κ. ΜΠΑΙΝΤΕΝ ΑΠΑΝΤΑ:

Όχι, κατά καμία έννοια. Ουδέποτε και ποτέ. Και αν υπάρχει αμφιβολία σας παραπέμπω στην Αμερικάνική πρεσβεία δια του λόγου το αληθές. Αντιθέτως έχω πληροφορίες πως η Αμερικάνική πρεσβεία του έλεγε ότι θα ήταν άδικο να μην δει και τον τρίτο αρχηγό. Εγώ όμως δεν ανήκω στο πελατολόγιο της Ουάσιγκτον. Ξέρετε δυο χρόνια, όπου έχουμε συναντηθεί δημοσιογραφικά, φωνάζω πως αυτή η αποκλειστικότητα που έχουμε εκχωρήσει στους Αμερικανούς βλάπτει την Ελλάδα. Εγώ δεν είμαι της γραμμής να υπηρετώ τον Αμερικάνο για να ανεβαίνω πολιτικά. Αυτή τη στιγμή δεν πρέπει να έρθει. Την παραμονή της επετείου του Γρηγορόπουλου, με τεταμένη την ατμόσφαιρα, στις 9 του μηνός να αρχίζουν οι κουβέντες στην Ευρώπη για την προενταξική πορεία των Σκοπίων με το όνομα λυμένο. Δεν θέλω κάτω από την πίεση των γεγονότων να μου πει “αυτό είναι, πάρε και αυτό και τελείωνε”. Και μάλιστα όταν έχω μια κυβέρνηση και δεν στέκομαι δυνατά στα πόδια μου. Αυτή είναι η αντίδρασή μου. Και δεν πρόκειται να πάρω τα άρματα εναντίον των Αμερικανών, ούτε είμαι κομματικώς εναντίον των Αμερικανών. Αλλά πιστεύω πως αυτή η ευκαιριακή πολιτική δεν εξυπηρετεί την πατρίδα μου.

ΓΙΑ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις τελείωσαν για πάντα. Τώρα πλέον θα έχουμε κυβερνήσεις συμμαχίας. Και εξαρτάται από τον χρόνο των εκλογών, από το πως θα πάει αυτή η κυβέρνηση, από τη συμπεριφορά τη δική μας και κυρίως από το τι θα αποφασίσει η Ευρώπη στις 9 του μηνός. Αν η Ευρώπη προχωρήσει προσκυνημένη σε αυτά που θέλει να περάσει η κ. Μέρκελ, πολύ φοβάμαι ότι θα αλλάξει άρδην το πολιτικό τοπίο στην Ελλάδα με εξαιρετικές επιβαρύνσεις και ανυπολόγιστες ζημιές. Είμαστε πολύ προσεκτικοί. Αυτήν την ευκολία με την οποία ο αξιότιμος υπουργός εξωτερικών και έμπειρος στα κοινοτικά -Στ. Δήμας- στον πάνελ με τον Γερμανό υπουργό εξωτερικών εδέχθη την προτεινόμενη -εκ μέρους της Γερμανίας- απόλυτη επικυριαρχία της επί των υπολοίπων κρατών της ευρωζώνης, εμένα με βρίσκει εξαιρετικά προβληματισμένο.

ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Μπορεί να είναι ο κ. Σαμαράς σε συνεργασία με κάποιο κοντινό κόμμα -κοντινότερο εμείς-. Θα μπορούσε να είναι κάποιο άλλο πρόσωπο. Το θέμα είναι ρευστό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου