Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

ΚΑΣ: Yπογειοποίηση του ΗΣΑΠ αλλά και κατάχωση του Βωμού των Δώδεκα Θεών


Tην αρχική έγκριση για το σχέδιο υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου ανάμεσα στο Θησείο και στο Μοναστηράκι έδωσε πριν λίγα λεπτά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο μετά τις έντονες αντιδράσεις που είχαν προκύψει από την αποκάλυψη του Βωμού των Δώδεκα Θεών.
Μνημείο, το οποίο αν και γνωστό από ανασκαφές των αρχών του 20ου αιώνα, αποκαλύφθηκε προσφάτως κατά τη διάρκεια εργασιών στις γραμμές του τρένου.

Η υπογειοποίηση όμως δεν πρόκειται να γίνει άμεσα καθώς μόνο για τη μελέτη εκτιμάται ότι απαιτείται μια πενταετία, όπως διαφάνηκε και από τη σύσκεψη που είχε προηγηθεί της συνεδρίασης του ΚΑΣ ανάμεσα σε στελέχη των Υπουργείων Πολιτισμού και Υποδομών, αλλά και των αρμόδιων φορέων (ΗΣΑΠ, Αττικό Μετρό).

Προς το παρόν οι αρχαιότητες θα καταχωθούν ώστε  να λειτουργήσει η γραμμή του τρένου κανονικά και να μην προκαλούνται τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα καθώς τα βαγόνια διέρχονται από την ίδια σιδηροτροχιά τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο εναλλάξ με αποτέλεσμα να κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα.

Προβλέπεται μάλιστα η κατάχωση να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε οι αρχαιότητες να μην υποστούν φθορές για να μπορούν μελλοντικά να είναι επισκέψιμες.
Ο Βωμός των Δώδεκα Θεών, που στην αρχαιότητα αποτελούσε την αφετηρία για την μέτρηση αποστάσεων, καταστράφηκε εν μέρει όταν κατασκευάστηκε ο σιδηρόδρομος το 1891, ενώ άλλο τμήμα του καταχώθηκε.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου