Τουρκικό ήταν τελικά το υποβρύχιο που εντόπισαν και κυνήγησαν επί ώρες τα δύο ελικόπτερα S-70 B-6 Aegean Hawk την Πέμπτη το πρωί βόρειοδυτικά της Κέας, 8,5 μίλια από την νήσο Μαντιλού και 11,5 μίλια νότια της Καρύστου, σε μία κορυφαία επιθετική κίνηση που όμοιά της δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν!
Το defencenet.gr μετά από έρευνα τριών ημερών φέρνει στην επιφάνεια και αποκαλύπτει πλέον όλες τις λεπτομέρεις ενός ναυτικού επεισοδίου που έχει πολλά κοινά με την ταινία «Το κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη» με την μόνη διαφορά, ότι τα πράγματα εδώ ήταν πολύ αληθινά: Υπήρξε κίνδυνος μέχρι και πρόσκρουσης του τουρκικού υποβρυχίου που μετά το αρχικό πάγωμα στο βυθό ξεκίνησε ελιγμούς πανικού, χωρίς να καταφέρει όμως να ξεφύγει ούτε λεπτό από τους κυνηγούς του, τα πληρώματα των ελληνικών S-70 B-6 Aegean Hawk!
Ας δούμε από την αρχή το όλο σκηνικό: Τα δύο ελικόπτερα S-70 B-6 Aegean Hawk σηκώνονται από την βάση στο Κοτρώνι για συντήρηση επιχειρησιακής εκπαίδευσης, διαδικασία ρουτίνας (δηλαδή, δεν υπήρχε άσκηση «Γοργόνα», όπως λέχθηκε χθες από τον εκπρόσωπο Τύπου του ΓΕΕΘΑ, προκειμένου να καλυφθεί η ανθυποβρυχιακή δραστηριότητα της Πέμπτης. Έτσι ή αλλιώς η «Γοργόνα» διεξάγεται μόνο Τετάρτη και η πρώτη για το 2011 έχει σχεδιαστεί για την ερχόμενη Τετάρτη 19/01).
Τα ελικόπτερα κατευθύνονται προς την περιοχή της Κέας όπου είναι προσδιορισμένη περιοχή ασκήσεων ελικοπτέρων του Π.Ν.. Ξαφνικά στο ραντάρ ΑN/APS-143(V)3 , εντοπίζει ένα περισκόπιο με διόπτευση 2-0-0! Ενημερώνεται άμεσα η Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ) και ερωτάται αν είναι φίλιο το υποβρύχιο, το οποίο όμως στο μεταξύ έχει αρχίσει διαδικασία κατάδυσης. Λαμβάνει αρνητική απάντηση και εντολή να καταδιώξει το εχθρικό υποβρύχιο. «Εχθρικό» γιατί παραβιάζει τα ΕΧΥ καθώς βρισκόταν σε απόσταση μικρότερη των έξι μιλίων από ελληνική ακτή, αλλά και γιατί παραβίαζε τους κανόνες αβλαβούς διέλευσης αφού κινείτο κάτω από την επιφάνεια. «Ο Τούρκος ήταν άτυχος: Λίγα μίλια νοτιότερα να βρισκόταν δεν θα τον έβρισκε το ραντάρ» αναφέρουν πηγές από το Κοτρώνι.
Το ελικόπτερο ποντίζει αμέσως το Ενεργό Σόναρ Μακράς Εμβέλειας Ελικοπτέρου (HΕLRΑS) που διαθέτει και «λοκάρει» το υποβρύχιο, το οποίο πλέον είναι πρακτικά αδύνατον να ξεφύγει. Μάλιστα, αρχικά δεν προσπάθησε καθόλου να ξεφύγει. Προφανώς έχοντας αντιληφθεί την πόντιση του σόναρ και γνωρίζοντας ότι έχει εντοπιστεί, καταδύεται σε μικρό βάθος και παραμένει ακίνητο, προφανώς ενημερώνοντας την βάση του για το όλο επεισόδιο.
Ξαφνκά αρχίζει να κινείται και όχι απλώς να κινείται, αλλά και να κάνει ελιγμούς σε βυθό ο οποίος σίγουρα δεν είναι γνωστός στον κυβερνήτη σε ότι αφορά τέτοιου είδους αποστολή. Κινείται με αυξομειούμενη ταχύτητα περί τα τέσσερα μίλια την ώρα, προσπαθεί να κρυφτεί σε χαράδρες του βυθού, αλλά τα δύο Hawk δεν το χάνουν ούτε στιγμή. Υπό κανονικές συνθήκες τα ελικόπτερα θα είχαν καταστρέψει με εκτόξευση τορπιλών το υποβρύχιο. Δεν υπάρχει υποβρύχιο στο κόσμο που να μπορεί σε τέτοιο βάθος να ξεφύγει από βολές τορπιλών δύο ελληνικών S-70 B-6 Aegean Hawk και ειδικά το συγκεκριμένο υποβρύχιο, του οποίου ο κυβερνήτης έδειχνε σαφή ίχνη πανικού.
Στο χάρτη είναι σημειωμένη, με κόκκινο, η περιοχή που εντοπίστηκε το τουρκικό υποβρύχιο.
Στο μεταξύ από την ΔΕΝ, ενημερώνεται απ’ευθείας ο Αρχηγός Στόλου, εκτός από το ΕΘΚΕΠΙΧ, το οποίο από την αρχή παρακολουθεί την εξέλιξη του θρίλερ. Τα δύο ελληνικά ελικόπτερα καταδιώκουν το τουρκικό όπως τα λαγωνικά το τραυματισμένο θήραμα, το οποίο πραγματικά δείχνει να μην ξέρει που πηγαίνει, αφού αντί για ανατολικά κατευθύνεται ... βόρεια!
Η κίνηση του υποβρυχίου και η εκτίμηση ότι έχει πανικοβληθεί και μπορεί να υπάρξει ατύχημα, φαίνεται ότι οδηγούν σε μία απόφαση προφανώς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, η οποία όσο και αν ακούγεται παράδοξη, ήταν σαφώς η ενδεικνυόμενη αν θεωρήσουμε ότι έπρεπε να αποφύγουμε τα χειρότερα και να υπάρξει αποκλιμάκωση: Στο δεύτερο ζευγάρι των S-70 B-6 Aegean Hawk που φθάνει στην περιοχή, δίνεται η εντολή να δημιουργήσουν με τα σόναρ, ένα «barrier», δηλαδή ένα είδος «φράγματος-διαδρόμου» με τον οποίο θα καθοδηγήσουν το τουρκικό υποβρύχιο να εξέλθει με ασφάλεια από την θανάσιμη παγίδα στην οποία έχει πέσει.
Όντως το δεύτερο ζευγάρι ακολουθεί την εντολή και το υποβρύχιο παίρνει πλέον κατεύθυνση ανατολικά, αλλά και πάλι μέσα σε επίκίνδυνα νερά. Τότε, και ενώ έχει αρχίσει να βραδιάζει μετά από ώρες κυνηγιού, τα ελληνικά ελικόπτερα παίρνουν εντολή να επιστρέψουν στη βάση τους δεδομένου ότι ο καιρός έχει χαλάσει και πλέον ο Τούρκος κινείται σε διεθνή ύδατα.
Εδώ τίθεται και θέμα ασφάλειας πληροφοριών. Για ποιο λόγο είχε διαρρεύσει η έξοδος του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ για εκπαίδευση; Για να φανεί ότι είναι «μάχιμος»; Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δημοσιοποιηθεί ένα τέτοιο γεγονός που όπως ήταν φυσικό προσέλκυσε «ενδιαφερόμενους».
Από εκεί και πέρα με όλα αυτά που φέρνει σήμερα το defencenet.gr στην επιφάνεια αποκαλύπτεται ότι είναι απίστευτο, μεν, αλλά παραλίγο να είχαμε «θερμό» επεισόδιο στις ακτές τις Αττικής, αφού πλέον η Τουρκία, λίγες ημέρες μετά το Ερζερούμ, προχώρησε σε μία κορυφαία πρόκληση η οποία παραλίγο να της κοστίσει ένα υποβρύχιο και βέβαια να φέρει τις δύο χώρες στα πρόθυρα πολεμικής εμπλοκής.
Πλέον δείχνουν ότι είναι ικανοί για όλα και αυτό είναι το πλέον ανησυχητικό.
Από την άλλη πλευρά, είναι επίσης ανησυχητική η τακτική ενημέρωσης που ακολουθεί το υπουργείο Ενικής Άμυνας: Από την Παρασκευή μέχρι και χθες το βράδυ, προφανώς κατόπιν εντολών, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ διέψευδε το γεγονός, επικαλούμενος και σχετικές ενημερώσεις του από το ΕΘΚΕΠΙΧ, από τον Αρχηγό του ΓΕΕΘΑ, αλλά και του εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΝ! Για ένα γεγονός το οποίο έχει καταγραφεί σε δεκάδες σήματα και έχει ενημερωθεί ολόκληρη η αλυσίδα διοίκησης!
Και δεν διέψευδαν απλώς, αλλά ψευδολογούσαν κι όλας και εδώ αναδεικνύεται ανάγλυφα ένα άλλο κρίσιμο θέμα: Του τι πραγματικά συμβαίνει στο Αιγαίο σε βάρος της ασφάλειας των Ελλήνων πολιτών και αποκρύπτεται! Επίσης είναι πολύ άσχημο να καταπέφτει η αξιοπιστία των ενημερώσεων του υπουργείου σε θέματα εθνικής ασφάλειας, αφού πλέον όλοι σκέφτονται είτε ότι ψεύδονται στις ανακοινώσεις τους είτε ότι κρύβουν την αλήθεια...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου